Forma na sezon zimowy

Sezon zimowy już wkrótce, dlatego to ostatni gwizdek by przygotować formę na wyjazd narciarski lub snowboardowy.

Zdjęcie autorstwa Lukas Neasi

Musimy pamiętać, że podczas zjazdu ze stoku pracują nie tylko nogi, ale całe ciało. Powinniśmy zatem poza dolnymi partiami wzmocnić plecy oraz brzuch - bo właśnie te mięśnie pracują najbardziej zaraz po nogach.

Dodatkowo tzw. mięśnie głębokie brzucha, które aktywujemy w każdym ćwiczeniu, gdzie występuje choć minimalny element równoważny. Dlatego często widzimy podczas treningów narciarzy lub skoczków narciarskich piłki fitness i bosu. Są to znakomite akcesoria do przygotowania całego ciała do pracy podczas wyjazdów narciarskich i snowboardowych.

Ćwiczenia o których nie możemy zapomnieć przed sezonem zimowym to na pewno przysiady, wykroki, podciąganie, pompki, plank, krok łyżwiarski. Wszystko warto robić właśnie na piłce fitness lub przy użyciu bosu.

Ilość powtórzeń i serii, którą zalecam to 2×10–12 dla początkujących i 3–4×15–20 dla średnio zaawansowanych. Nie zapominajmy również o kondycji fizycznej, którą możemy kształtować na bieżni oraz na rowerze stacjonarnym lub ergometrze angażując praktycznie wszystkie partie mięśniowe.

Naszą wydolność możemy również poprawić poprzez trening obwodowy, jednak w tym wypadku polecam zgłosić się po wskazówki do trenera. Musimy również pamiętać, że okres przygotowawczy powinien trwać minimum 3–4 tygodni, także niestety 2 lub 3 treningi to stanowczo za mało, by móc w pełni cieszyć się z zimowego szaleństwa. Zapewnią one bezpieczeństwo dla naszych stawów.

Warto pamiętać o powyższych radach i nie liczyć na to, że jakoś to będzie. Bez odpowiedniego przygotowania na pewno uda nam się zjechać, ale pytanie w jakim stylu i z jaką miną na twarzy.

Musimy zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas jazdy na stoku, a to zapewnimy sobie wcześniejszym przygotowaniem fizycznym, zwłaszcza podczas ciężkich warunków na stoku.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni?

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Fitness Trendy Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość